dagens tema

jämnställdhet



visst, jag tillhör en av dom som tycker det hade varit kul att obama blev president av många anledningar självklart. men också för en liten del för att han är mörk och att usa är det land som kanske till och med är mest emot mörkyade. men sen så tänkte jag, jag tycker att allt det här med jämnställdhet har blivit överreklamerat och tillgjort. vad spelar det för roll om det bara är män i regeringen? eller att männen gör allt det tunga arbetet? så länge det är de personer som är bäst lämpade så spelar det väl ingen roll om det är kvinna,man,mörkhyad eller albino? jag tror att vi fokuserar för mycket på om det är en kvinna eller en man. sluta med det! och börja se alla som människor istället för att dela upp alla i gruppen. i afrika är det männen som bestämmer, dom skaffar sig en fru, sticker, kommer hem och gör henne gravid och lämnar sedan igen henne själv med barn. kvinnorna har absolut ingenting att säga till om.. där kan man snacka om jämnställdhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0